torsdag 17 september 2015

Virkade pumpor

Nog har hösten kommit!! 
Har knappt varit ute på flera dagar pga blåst, regn, hagel och åska... 
Så det har blivit en del tid över för att virka och pyssla hemma, så det blev dessa 2 vita pumpor som kom till igår och idag. 
Jag älskar ju vitt så det var självklart att inte virka dem i orange, nu kan jag ha dem mer i min inredning som är i vitt. De ser även ut som vitlökar så man kan ha dem till vilket som. 

Mönstret hittar ni Här och jag har använt mig av lite olika garn men även dubbelt Tilda garn. Kan ha vilket garn som helst det blir bara olika storlekar på dom. 

 Tog mig en snabb tur ut i skogen och fick plockat lite nypon och rönnbär för dekorationen, De gula bladen har jag köpt i en påse så de är inte riktiga. Så nu får dekorationen stå här till de är ruttna och sedan får jag se vad jag hittar i skogen nästa gång 

Det är väldigt vackert med lyktor och bara låta naturens frukter ligga lite hur som helst, det blir dekorativt utan att man måste vara expert på att dekorera. 

Blir att ta tag i lite beställningar jag har, men jag brukar varva med projekt som jag själv vill ha eller göra så jag håller virkningslusten brinnande, utan att känna MÅSTE över varje sak man virkar. 

Kram på er och så önskar jag er en mysig helg 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också