söndag 22 november 2015

Adventmys

Nu var det ett tag sedan jag skrev nått här på bloggen. Det är bråda tider nu med alla förberedelser inför julmarknaderna till helgen. 


Nått jag har lärt mig är: ATT börja lite tidigare med förberedelser inför marknader och inte 2 månader innan.
 Efter som jag driver webbshop och virkar på beställning så hinner jag inte med att virka upp något lager. Och har jag lyckats att fått ihop något så är det någon annan som vill köpa det, och då kan jag inte tacka nej utan tror att jag skall hinna och virka flera, men tji fick jag med det.

Så i januari är det bara att börja virka inför nästa julmarknad och då i lite lugnare tempo så det blir mys stunder med virkningen och med glädje än ett stress som det är nu. 




Har virkat en del disktrasor, sköldpaddor och hjärtan som skall säljas och lika så en del mössor. Men det är liksom mer för inspiration och dekoration på julmarknaden och hoppas kunderna köper garn och virknålar och finner glädjen i virkningen som jag gör. 


Har även fått upp advent här hemma eftersom nästa helg är jag inte hemma. Och det var riktigt mysigt att få upp alla ljusstjärnor och stakar och alla vita fina saker. 
Hemma hos mig kommer inte julrött in, utan det är endast garnet jag säljer och annat jag virkat till kunder men själv klarar jag inte av det. 
Hos andra och i butiker tycker jag det är så fint med julrött och det ser ombonat ut, men så fort jag skulle ta in rött hos mig får jag ett anfall :)


Har även gjort tomte av mossa och granris och har vid entren. Tänkte att jag skulle ha med det till marknaderna men det blir så otympligt så jag säljer till vänner och bekanta i stället. Det är väldigt mysigt med mossgranar som jag har ute också med ljusslingor i och det lyser upp runt huset så fantastiskt fint nu när det blir så mörkt snabbt. 

Så det har som sagt varit hektiska dagar och det blir det fram igenom också, Men det är bara ca 2 veckor till sedan är det bara julstök hemma och mysiga virkningskvällar i lugn och ro.

Så hoppas ni inte har glömt bort mig, för jag har inte glömt er
Ta hand om er så hörs vi snart 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tomte du gjort till entrén. Helt underbar. Har sett flera olika modeller men den här är extra fin.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tomten är hur häftig som helst !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också