tisdag 27 december 2016

Sunbrust kudde - Sunbrust pillow

Nu laddar jag för en färgsprakande 2017, med bara massor av härligt glada kuddar, filtar och mandalas. Så nu skall här virkas flera kuddar och filtar av sunbrust mönstret som jag skall ha i min paviljong till sommaren. Det känns så skönt att nu kommit över julen och kan planera inför den ljusare tiden på året. 


Julen är underbar men så fort nyårsdagen kommer så åker julen ut. December månad är min julmånad och jag inreder mitt hem bara i vitt, eftersom jag är "allergisk " mot rött. 
Så det är bara och sätta igång och virka denna underbara rutan och insupa alla goa färger. 


Bården runt kommer såg jag från dada4you och där har hon också gratis mönster och länken hittar ni längst ner. 


Det är en så underbar ruta som blir fin oavsett vilka färger man har men jag har försökt att hitta en gemensam färgkombination så att det passar kudden i helhet och det känns det som jag fick till. 


Bården är virkad i 3 varv och 3 olika färger..härligt dekorativ. 






Kudden är virkad i både Catania och Tilda garnet och virknål nr 3. 

Om ni googlar på Sunbrust rutan/square så kommer många svar upp och det finns svenskt mönster, men jag ha använt mig av detta: Här

Mönstret till borden hittar ni  Här och det finns som diagram och mönstret är skrivet på engelska. 

Denna kudden kommer att vara min sol under regniga dagar, 
för man blir väldigt glad bara att titta på den. 
Vill ni ha se mina arbeten när de är under skapandet så följ mig på instagram @camillaslivsstil.

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Den är väldigt fin kudden, snyggt med flera.
    Önskar dig en trevligt Nyår

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också