måndag 15 maj 2017

Crochet black & white mandala - Virkad svart & vit mandala

Nu är det fullt upp med att inreda altanen med både nya möbler och blommor. 
Köpt en fåtöljgrupp med svarta dynor och såg då att jag behövde en duk till det lilla bordet som står emellan fåtöljerna och det blev till att virka en svar, grå och vit mandala. 

Vi har även köpt ny markis som går i graffiti grå/svart så då vill man ju att allt matchar fint tillsammans.

Visade upp min mandala på Virka mera och flera har hört av sig om att de vill ha mönstret.
Jag har virkat hälften av ett mönster och andra halvan har jag hittat på själv för att få en storlek som passade bordet och inte blev för stor. 

Mönstret till mandalan hittar ni Här 
Jag har däremot fri stylat lite på egen hand några varv så det har jag inget mönster på tyvärr. Men hoppas ni nöjer er med mönstret här ovan. 





Jag har virkat min i Catona från Scheepjes och virknål nr 3
Färgerna är: Svart 110, vit 106, mörkgrå 501, ljusgrå 172, 


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också