tisdag 30 maj 2017

Den blomstertid nu kommer....

Denna tiden på året är den bästa!
Allt är så ljusgrönt, syrenerna blommar, paviljongen är uppsatt och nu nalkas det sommarlov för alla barn. 
Jag saknar tiden när barnen var små och man skulle på skolavslutning. Dom ville ha fina examen kläder och vara fina i håret och man hade alltid fika och tårta efter examen, som ett startskott på sommarens utflykter, sol och bad och sena ljumma grillkvällar . 

Men jag har iallafall fått virkat mig en somrig kudde i vintagestil. 
Jag fick se denna fina rutan hos Kate Jenks som driver bloggen signedwithanowl.blogspot.se
Jag kontaktade henne och fick tillåtelse att översätta mönstret till svenska och lägga ut den på min blogg. 


Brukar använda mycket färg i allt jag virkar men denna fick en helt annan färg, och jag blev mycket nöjd av resultatet. Hela kudden har en vintagekänsla och färgerna harmonierar fint tillsammans. 

Har virkat med Catona garnet och virknål nr 3. Färgerna jag använt är fg: 408, 402, 130, 523. Mönstret hittar ni HÄR 



Pom-pom kanten gjorde sig fint till denna kudden eftersom det är bubbelstitch i mönstret och som kommer igen i bården. Den gröna färgerna gjorde sig fint och bryter av allt det rosa. 
Mönster till pom pom kanten hittar ni HÄR


Min nästa utmaning blir att göra en likadan kudde men i annan färgkombination, men det skall nog gå och få till om jag får gå och känna och klämma på alla garnen och testa mig fram. 

Jag har ju lyxen att ha min webbshop hemma och kan gå in i garnrummet när som helst och fundera på färgkombinationer och gotta mig i alla underbara garn. 

Nu skall jag virka en mössa som jag fått i beställning så den kommer att läggas ut när inom kort. Hoppas jag gör kunden nöjd, det är alltid svårt med storlekar till små barn, jag har en förmåga att alltid virka för stort. 

Så jag önskar er en underbar virksommar, så hörs vi snart igen 


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också