fredag 6 oktober 2017

Crochet hanging basket - Virkad hängande förvaring

Halloo!
Nu har verkligen hösten kommit!
 Det är andra dagen i rad som vi får skrapa rutorna på bilen och det är frostvitt på taken. Så nu börjar jag att fundera på vad jag skall virka i höst/vinter. Det kommer bli flera mössor och sjalar så klart, 
 så mycket tid kommer stt gå åt att hitta fina mönster och gärna att det är en liten utmaning att virka dom också. 
(Mönster hittar ni längst ner på sidan)


Fick ett litet ryck och beställde några stycken Hooked Zpagetti garn för att virka med tunisisk virknål och ett mönster på en kudde. Men när jag fick garnen så såg jag vilken enorm skillnad det är mellan nystan gällande  tjocklek, kvalitet, vikt och meter. 
. Det blev inget tunisisk virkning för jag fick slita enormt med att få till tekniken och det blev alldeles kompakt, så jag virkade med vanlig virknål nr 12 i stället. 

 Vet att detta garn är en restprodukt från textilindustrin,
 men man skulle kunna skära ut lika tjocka remsor. 
Så jag kom i alla fall fram till att detta garnet är inget för mig att sälja i shoppen för jag hade nog blivit över öst med frågor och klagomål gällande dessa stora skillnader. 
(Jag beklagar mig här i hela inlägget men bättre det är 100 st klagar till mig) :) 


Virkade med det tjockaste nystanet och med virknål nr 12 och hela nystanet gick åt. Kan säga att garnet hade inte räckt om jag hade följt mönstret till 100%. Mina nystan låg mellan 570 - 715 g / st medan de marknadsför det för 900g/ st ..och 120 meter och det stämmer inte heller så det är väldigt missvisande. 

Men har ni tjockt garn hemma eller  klippta tygremsor så rekommenderar jag verkligen att ni virkar denna Crochet haning basket - Virkad hängande förvaring super praktisk och snygg. 

Mönstret till denna hittar ni Här
Nej nu e det dax och städa i garnrummet och ut på en shopping tur
Önskar er en härlig dag

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också