söndag 8 juli 2018

Hummingbird mochila bag - crocheting/virkning

Hallojs allihopa :)

Du milde tider vad varmt det är!, jag vaknar varje dag med tanken att idag skall jag bara vara, och sitta ute och virka. MEN! så fort jag kommer ut så suger värmen ut all energi på 5 minuter, och då blir jag bara springandes ut och in och får inget konkret gjort och matlusten är inte på topp heller så man dippar rätt fort och blir orkeslös.

Men! jag fick i alla fall gjort färdigt min mochila bag idag. Har inte haft orka att sy fast axelremmen men nu är det gjort. 

För att vara min första väska så är jag så himla nöjd. Den har alla nybörjarfel men vad gör det! jag är nöjd och glad och stolt att klarat mig på denna nya virkningsteknik och med ett sånt mönster som förstagångare :) 

Vill ni också virka en mochila väska så rekommenderar jag er att gå med i Facebook gruppen: mochila bag sverige - virkning. Jag startade den för jag ville ha en grupp som man kunde visa och fråga om råd och få svar på svenska. 
Det är mycket olika begrepp som kan vara svåra att förstå på engelska och det funkar inte alltid med google translate har jag märkt. Så häng på du med, vi är nästan 1200 medlemmar som hängt på sedan starten för en månad sedan...woow :) 

Mönstret är skapat av Diny Henriks och finns gratis i den engelska Facebook gruppen:  "Mochila bag crochet". 
Väskan är virkad i Scheepjes Catona och det gick åt 3 nystan av det blå garnet och 1 nystan av vardera av dom andra färgerna. 
Har virkat med virknål nr 2,5 men kommer tillsvidare att virka med nr 2 istället för det blir mycket tätare och det syns mindre av följtrådarna och så blir den styvare. 

Tofsarna är gjorda av Scheepjes bonbon och snodden har jag gjort med en Kumihimoplatta och det blev ett fint mönster med blommor på :) 

Sheepjes Catona 26 kr, Sheepjes bonbon - 16 kr och kumihimoplatta - 45 kr kan ni köpa i min webbshop www.camillaslivsstil.se Jag kan rekommendera de " inspirerande garnpaketen - Catona" som du kan köpa i shoppen som passar utmärkt till mochila bags och det är 2 nystan x 6 färger för 299 kr. 

Så nu blir det lite vila med annan virkning i några dagar och sedan ge mig på nästa väska. 
Om ni har frågor om ditt och datt så skriv en kommentar nedan så svarar jag så fort jag kan...oftast samma dag :) Ha en underbar sommar allihopa så hörs vi snart igen :)
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också