söndag 22 juli 2018

aaaaa!!!! denna värmen gör mig tokig

Värmen och torkan fortsätter och jag blir mer och mer orkeslös till att virka eller i huvud taget göra nått alls. Sitter mer bara inne och försöker överleva värmen varje dag. 
Usch så trött jag är på det, och det är nog hela svenska folket också med tanke på den brandkatastrofen vi har i Sverige. 

MEN! jag har i iallafall fått färdigställt 2 koftor till mitt kommande barnbarn som skall kika ut nån gång i augusti. Tur att jag virkade i lite större storlek så det hinner bli kyligare ute, för att virka till nyfödd i denna värmen då blir det inte använt..men vem vet, plötsligt kanske kylan och regnet kommer i augusti/september och inte släpper sitt grepp på länge...

Mönstret till den turkosa koftan hittar ni Här





Den gröna koftan har jag virkat som den turkosa men virkat huvan på frihand, så det har jag tyvärr inget mönster på. Men kortfattat gjorde jag så här: tog upp maskor runt hela halsen och virkade sedan fram och tillbaka till jag fått en bra höjd och sedan vek jag ihop överdelarna och sydde ihop och virkade en kant runt. Så det är väldigt enkelt. 

Önskar er alla en fortsatt fin semester och att ni får härliga stunder med virkningen trots värmen.

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också