torsdag 11 augusti 2011

Höstens intåg på koltrastvägen...

För nästan 3 månader sedan gick man här hemma och vill få ut sommarens blommor på väggar, altaner och i växthuset. I år så var våren lång och det tog tid innan frosten hade gett sig. I mitten av juni började det att infinna någon slags känsla för sommar. Så värmen kom i Juli i ca 2 veckor och man vattnade och vattnade. Och nu när det är i början av augusti ,skall det vara  den underbaraste tiden på sommaren. Men när högsommaren skall vara så har oktober kylan kommit i stället. Jag har en fläskytterfile i kylen som vill bli grillad, grönsaker i växthuset som är gröna och behöver mera sol, jag behöver mycket mera sol och sommar. Men tyvärr lär det väll inte bli så förutom att jag får åka utomlands till Grekland den 26 augusti. Men tack och lov så gillar jag höstens färger och tiden då man tänder mycket ljus och allt lugn infinner sig både hemma, och på jobbet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också