tisdag 16 september 2014

Virkade bakelser


Nu är bakelserna och kakorna färdiga och skall snart få ett nytt kakskåp att få bo i.
Fick en beställning för ett tag sedan till en liten tjej som snart fyller 6 år. Har aldrig virkat bakverk innan så det är ett nytt område för mig, men jag är trots det riktigt nöjd

Jätteroligt att barn idag tycker det är roligt att leka kafferep och använda lite vild fantasi och inte behöver massa tekniska saker för att ha roligt. 

Det är ett litet pilleri med små blommor och blad men i slutänden blev det riktigt bra. 
Det blev en liten blandad kompott av kakor och bakelser
Punchrullar, cupcakes, tårtbitar, donuts, små prinsesstårtor och macarons. 

Vill ni också ha en låda full med kakor så kan den bli din för 300 kr som på bilden nedan och frakten är 57 kr

Länkar till mönstren finner ni längst ner i inlägget. 


Var i affären idag och bad om en tårtkartong som jag kunde lägga alla bakverken i och så klart lite fint silkespapper som jag har köpt på IKEA. Så nu är de packade och färdiga för avresa till Limhamn. 


Mina bakelser är virkade med Tilda garnet och med virknål nr 3. Bäst är kanske 2.5 men det gör för ont i händerna att virka med den. 

Här är länkarna till bakverken:
Donut

Är det något ni undrar över så är det bara att slänga in en kommentar så skall jag hjälpa er så gott jag kan.

Lycka till med era bakverk

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Hej! Jag googlade mig hit. Säljer du fortf virkade kakor?? :) har 2 småtjejer som skulle bli så glada!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också