fredag 23 december 2011

Dagen före julafton

Sitter här och funderar över vad som skall göras idag.
  • Ishavsröra med kräftstjärtar
  • Ägghalvor med svart kaviar och räkor
  • Dekorera serveringsfaten för rökmakrill i alla former och smaker
  • Dra ut köksbordet och lägga på linnedukar
Allt är nästan färdigt för jag har förberett och frusit in mycket. Ikväll blir det att ta fram janssons frestelse, prinskorvar och köttbullar.

Skall ut och handla lite och bara slappa och samla krafter så man inte somnar kl 22.00 som varje kväll utan sitta uppe och ha lite mysigt med resten av familjen. Men jag är ju som sagt ingen kvällsmänniska utan går gärna upp med tuppen istället.
Ha de gött nu skall jag sticka lite på mina benvärmare innan alla vaknar här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också