lördag 3 mars 2012

Jag har hemlängtan...

Nu är det bara en vecka kvar på semestern. Det har varit underbart men väldigt varmt. Vi har ett förträffligt bra boende och med underbar restaurang och fina poolområden. Det som sänker det denna gången är små svarta flugor som kommer i hundra tals så fort man sätter sig ute, men inte vid restaurangen där det är fläktar.

Så det är ju nice att vi hittat ett badstrand vid Veranda Louge som har bra,fräsch,suverän service bland strandkillarna. Vattnet är underbart och helt rent.
Nu har man varit på nattmarknaden flera gånger och kommer bara ta en tur till ner innan jag åker hem för att göra slut på de sista respengarna. Jag köpte här en dag en klänning i brunsvart leopardmönster som satt jättefint på och kostade 280bath. Så jag skall försöka hitta en som jag kan ha som tunika på Linneas student.

Visst är det roligt att Emma är med men hon är dock det tredjebenet och hon säger att jag är alltid sur, men jag tycker hon är det. Sedan vill hon shoppa hela tiden men det vill inte jag. Hon vill att jag skall vara med överallt så jag kan tala engelska så där och ställer de rätta frågorna och m.m. Men jag blir galen, människan är 20år hon får klara sig själv...och jag försöker klippa navelsträngen hela tiden men hon håller kvar den. Men hemma är det tvärt om då skall hon klara allt själv och jag får inte lägga mig i...man blir lite frustrerad.
Benny däremot sitter så klart på stolen mitt i mellan och håller med oss båda och tycker inget för då blir det bara tjöt.

Så JA förra resan var bättre och vi gjorde som vi ville och kändes mera avslappnat än denna gången. Så resterande dagar blir vid stranden varje dag och jag skall bara dricka bananshake och inget mera öl.
Jag har fått så ont i magen av det och har bara fått vara på toa 2gg på nästan 2 veckor jag är helt förstoppad och jätte ont när jag äter och dricker öl, men shaken går bra så det blir min diet till jag kommer hem.

Det är så synd att det skall till så lite för att jag kommer ur balans. Värk i kroppen, magen, pms, tjock mage, ful på kort, självkänslan är inte i topp och då ryker de övriga i gänget med i den negativa spiralen. Sån tur vad har jag bra böcker som får mig att fly bort från tillvaron imellanåt.

Hemlängtan har jag, för jag vill känna mig ren och fräsch, se på TV, gå på Hedemyrs och kolla inredning, köpa inredning, mysa i soffan. Jag vet att alla andra veckor under året får jag göra det och jag skall koppla av nu men det är för sent för det och jag försöker så gott jag kan att njuta här nere för det är underbart och jag är ingen förpestad människa men jag är TRÖTT på värme, ölen, saltet, AC, fläktar, och magont så klart.
Tack och hej...jag gör så gott jag kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också