torsdag 22 mars 2012

Operation av tumören

Ja! igår var jag och opererade bort resterande tumörer i nacken på Mölndals sjukhus. Resan dit var en j..a plåga fick åka runt halva bohuslän och hämta folk tills taxin var helt full.
Men väl där kom jag in fort och fick byta om direkt. Emma fick order om att detta kunde ta ca fyra timmar.

När läkaren kom in på salen för och kolla så drog han i nacken, och sade att såret blir stort och att han ev var tvungen och transplantera hud från låret. Detta gjorde ju mig orolig, men behövs det så är det får de göra det.
Efter operation som tog över en timme så vid uppvaket så var det första att jag kände på låret och det var inget taget där så jag slapp hud transplantation tack och lov.

Men däremot sitter det en drän i nacken, en lång slang till en flaska där vätska och blod skall samlas för att det blev en grop i nacken. Denna skall jag gå och dra på i nio dagar och inte tömma eller ta bort under tiden.

Natten blev lång, ingen sömn och morfin tabletterna tröttade inte ut mig utan gjorde mig mera uppiggande. Så jag var vaken hela natten..men idag skall jag ringa om sömntabletter så jag får sova något detta blir uttröttande om jag inte får några timmer riktig sömn.
Sjukskriven i 24 dagar och återbesök o tre veckor så jag hoppas allt går bra. Här en bild från när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också