tisdag 6 mars 2012

Sista dagarna i Thailand

Ja nu börjar semestern nalka sitt slut..jaja det är ju 5dagar kvar om man räknar avresedatum oxå. Men endast 4 dagar på beachen.

Om jag skall summera det som vart så började det lite si och så. Jag har haft svårt att ställa om mig inte tidsmässigt utan mentalt, trotts att jag har förberett mig i över ett halvår på resan. Det har varit med tabletter och värmen och att magen inte funkade första veckan.

Sedan detta med kontakten utåt som att när jag är vaken sover ni i sverige och då har jag ingen att tjöta med. Nu är det ju så säger ni då att "du är på semester" ja jag vet men vill ändå veta vad som händer i Tanum och alla vänner.

Men nu den senaste veckan har allt landat och jag känner mig mera bekväm här och inte så stressad som jag var i början..som ni nog märkte i mina inlägg.
Men nu har jag faktiskt lite svårt att sova för AC kyler ner rummet väldigt och surrar, stänger man av den och sätter på snurrfläkten i taket blir det snart varm igen.

Sedan så har kudden och lakanet blivit obekväma att sova i och jag saknar min kudde och täcke.Har inte en enda dag sovit längre än till halv åtta på morronen...det går bara inte, får se hur det går när jag kommer hem.

Inte minst så saknar jag min dotter Linnea som trots att hon bor i Uddevalla ändå var lättare att kontakta än här nere..Men dagarna går fort nu och man märket på Mango Spa att folk börjar åka hem från sina långsemestrar nu och denna veckan åker 15pers hem till Sverige.

Så vi får njuta de sista dagarna, för dagarna går väldigt fort, man badar, äter, tjötar lite på kvällen sedan sängen vid 11 tiden och upp halv åtta igen...så plötsligt står man på långtidsparkeringen på landvetter och letar efter bilen och fryser....

Men jag är mega nöjd över resan trots allt som varit och får se vart vi reser nästa gång men då vill jag ha med båda tjejerna...
Tack och hej från Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också