lördag 7 april 2012

Infektion i operationsåret

Ja igår var ett litet bakslag i åter hämtningen efter operationen. Satt nere hos min svärfar i går kväll och så kände jag att det rann på ryggen och ner mot bröstet och då såg jag att det var, var blandat med blod.
Fan tänkte jag, hade varit hos distriktssköterskan och hon sade att allt såg bra ut. Men vi fick trycka och klämma lite och det rann en massa ur såret och sedan så fick jag ta bort stripsen runt om så det blev luftigt. Men när jag kom hem så rotade jag runt och hittade kåvepenin och började ta detta och det gjorde gott på en gång.

Idag har det varit nästan inget som runnit och svullnaden jag haft i en vecka runt axel,nacke och upp i huvudet har nästan försvunnit och jag har inte alls så ont som tidigare. Är väldigt nöjd med detta då jag har fått ta tabletter för extrem värk i nacke och huvud som liknar migrän. Det har varit väldigt påfrestande både psykiskt och fysiskt och man har inte orkat något. Så idag hade jag orken att varit ute och städat växthuset idag det gjorde väldigt gott att ha annat att tänka på.

Min läkare ringde i veckan och meddelade att de var tvungna att ta mycket hud, underhud och muskelhinnor och vävnader för att vara helt säkra på att alla cellförändringar i nacken skulle vara borta och det var det nu.
Bara detta beskedet var ju halva läkningen för man har ju faktiskt tänkt tanken ett antal gånger att jag också kan ha otur i livet med sjukdomar.
Så på fredag den 13 april så skall jag till Sahlgrenska och på återbesök och jag kommer med största sannolikhet får förlängt sjukskrivning så jag får sjukgymnastik och att såret är helt läkt innan jag börjar något nytt jobb.
Men vi höres ha de gött alle hopa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också