måndag 23 april 2012

Livet som tonårsmorsa..

Jag känner mig hemsk just nu som vill att min äldsta dotter Emma 20+ skall flytta och det fort. Hon har uppenbarligen kommit in i sen pubertet för hon hade ingen i tonåren. Men nu är hon odräglig, otacksam, tyken och triggar till gräl. Men jag har faktiskt inte muckat gräl med henne på länge men nu börjar det snart smälla och jag vet inte hur jag skall göra för att inte helt klicka på henne.

Hon har ingen kontakt med sin syrra trots att de bor hemma båda men skon klämmer väll att Linnea har bott i lägenhet och flyttat hemifrån till Uddevalla tills i våras men bor nu hemma till hösten och flyttar då igen till Uddevalla. Nu vet jag att det är lättare att få lägenhet i uddevalla men lite svårare att få jobb.

Emma tror hon kan köpa allt, slösar pengar, men vill inte hjälpa till hemma vare sig med mat eller tvätt och städ och nu är måttet rågat. Jag har inte uppfostrat någon av mina döttrar till att bli odrägliga. De vet hur jag hade det när jag var yngre och att de har ett jävla fint liv med resor varje år och bor fint. Linnea har inget att säga om det och hon är tacksam, men man får tjata på henne med städning ibland men det är normalt. Men Emma tar till en helt annan ton och otacksamhet och odrägligt beteende som jag icke accepterar under mitt tag och då är det bara att flytta ut.

MEN vad gör man, när det inte går att få tag på bostad i Strömstad, jag vet snart inte ut eller in. Vi letar boende men hittar inget, får snart hyra en husvagn och husera henne där. Hon måste i allafall till Tanums Bostäder och trycka på där i kön så hon iallafall får bostad i Tanum så hon får känna på livet som ensam i en lägenhet med bil, jobb på Nordby och dyra resor. Sedan allt festande, shoppande av skor och kläder m.m. Så herre hjälp mig och ge mig styrka för jag vet inte längre hur länge mitt tålamod skall hålla, inte ens om det räcker till i kväll när hon kommer hem och är dryg igen.

Så håll tummarna att hon får hitta sig en lägenhet och att vi kanske genom detta kan få en bättre relation till varandra för jag älskar henne över allt i världen. Men nu är hon vuxen och jag vill ha en annan relation till henne än att jag är en jävla häxa varje dag. kramkram till er alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också