måndag 7 maj 2012

Fick jobb men avstod

Idag har det varit en omtumlande dag. Jag såg framemot ett roligt och omväxlande jobb där jag plockar varor och skyltar för vissa företag som då SPG har som klienter. Men när jag idag ringde om hur mycket jag skulle få jobba sade de att det skulle bli jobb snarast, så det skulle bli en dag i veckan på 3 butiker i Nordby/svinesund.

Sedan fick jag luskat fram att jag får ingen reseersättning till och från jobbet trots att jag använder min bil i tjänsten men det kunde jag leva med. Men sedan får jag bara betalt för den tiden jag verkligen arbetar i butiken, så jag får inget betalt för att ta mig till tex strömstad och Svinesund utan där får jag reseersättning 18.50kr/mil och ingen lön. Skulle även få område som Lysekil och Hunnebostrand och då får jag bara reseersättning och ingen lön för lång resa och lite jobb i butik.

 Så under en dag så kanske jag jobbar 8 timmar och får bet för 4 om det är kö eller lång resa till nästa butik. Detta har de vetat hela tiden och inget sagt till mig trots att jag har frågat ut dem om allt som har med  anställningen. Hade de haft raka besked om villkoren så hade de inte behövt lagt någon energi på tråkiga nekande från arbetssökande.

Det blev ett sms med mitt besked att jag inte vill ha jobbet längre, ungefär lika dålig stil som deras sätt att förmedla viktiga villkor. Och skulle jag ringa dem så så blir jag nog inte trevlig och tala med för jag känner mig   vilseledd av en person som jag tyckte fick bra kontakt med och vi hade samma intresse och samma våglängd i livet, men men så kan man bli blåst...Man lär sig alltid något för varje negativ erfarenhet...håll tummarna för att jag hittar något bra snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också