lördag 2 juni 2012

Studentmorsa

Det är inte bara studenterna själva som har stress inför studenten. Jag som förälder kan meddela att stressen som vi föräldrar kan ha inför denna dagen är enorm och studenternas förväntningar är enorma.
JAG är rent ut sagt helt slut och detta är min andra student åren i rad. Balen var det första och här skulle det vara färska fina blommor i håret som skulle matcha klänningen. Och så blev det och hon blev väldigt vacker och så även hennes kavaljer och kille.
Inför studenten så hade jag några krav och det var ENGAGEMANG och hjälp. Men då skall hon helt plötsligt åka till sin kille och kompis och efter en massa strul skall hon och hennes vän ha ett eget ekipage i studenttåget. Även att hon skall ha en vit/rosa tårta så det matchar färgerna för hennes utbildning som frisör ROSA.

Sedan så vill hon ha ett stort kalas men att de inte skall stanna så länge att hon missar festen i Uddevalla. Så då skall hon visst ha en kort mottagning och vi skall lägga flera tusen kronor på mat och dryck för typ två timmar mottagning....NEJ nej nej...så upp shasat skall det inte bli och jag personligen orkar inte åka till strömstad och hämta tårta och sedan ordna buffe med mat och ha bjudning och hon skall ut och festa direkt och sedan inte komma hem på natten.

Sen på fredag när hon vaknar någon gång på eftermiddagen i HENÅN skall hon ut till smögen för att festa för att ytterligare på lördag och söndag skall jobba på skopunkten på Nordby....HALLÅÅÅÅÅ tyvärr är det 24 timmar per dygn och man hinner inte med mera.
Sedan så är det tänkt att hennes kille skall flytta hem till oss på fredagen dagen efter studenten för att bo hos oss under sommaren när han jobbar och även han skall börja jobba lördag och och söndag efter studenten.

Även ni som läser detta förstår att detta inte går ihop.
Så förstå att JAG är stressad och tycker det är j...a jobbigt och sedan skall övriga vardagen få plats och jag skall vara glad att jag inte jobbar för då hade jag inte fått tid till allt detta. Och tänk alla andra som måste offra arbetstid och annan tid för att få detta att gå ihop både tidsmässigt och ekonomiskt.

Men här hemma är vi helt frustrerade på varandra och gapar och skriker och då mest jag för att jag vill ha lite hjälp med allt detta och inte kan stå själv och ordna detta med mat och inköp och hämta tårta i strömstad och ordna allt andra inför studenten med skyltar och m.m.m.m.m.m.m.m.m.mmmmmmmm. Så jag för står er alla mödrar till studenter att ni inte hinner med allt och försöker vara super morsor...ta hand om er ,,kram camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också