onsdag 30 januari 2013

Butiksäljare/butiksansvarig utbildning


Har den senaste tiden funderat lite över vad jag skall jobba med som ger mig lite "tillfredställelse" om ni förstår mig rätt. Jag är utbildad inom ekonomi och läst en hel del ekonomi på komvux och även 1 år på Högskolan 2006. 

Nu när jag är arbetslös och ser mina barn söker jobb så känner jag att jag har så mycket mera att ge och skulle så klart velat utbilda mig till butikchefsutbildning i 2 år. Nu när jag kollade upp detta så  är utbildningen på distans och det är bra, MEN de kräver 2-3 träffar i veckan på Campus och då i Skövde och då försvann mitt lust för programmet för det krävs så mycket resande och det orkar jag inte. 

MEN så i Tanum på Futura gymnasium/komvux skall de starta en utbildning inom butikförsäljning/butiksansvarig eftersom det skall öppnas ett köpcentra i Tanum 2014 och då vill man uppmuntra till att utbilda sig för att vara mera attraktiv på arbetsmarknaden. 

Jag har haft kontakt med skolan och det finns platser kvar och det har ej ännu startat så det låter lovande. Utbildningen är bara på 12 veckor så det är ok att bara leva på studiebidrag dessa 3 månader om man sedan kan få ett bra jobb efter detta så klart och det har jag stor förhoppning på. 

Här är en kort beskrivning på utbildningen:


BUTIKSSÄLJARE /BUTIKSANSVARIG
För dig som är intresserad av att arbeta inom handel och med människor. Teori blandas med praktik, och utbildningen innehåller kurser 
inom ekonomi, organisation, datakunskap, mellanmänskliga relationer, 
affärsutveckling och marknadsföring.

Detta skulle vara intressant om det ger mig mer än vad jag redan kan så klart annars så skadar det ju inte att fräscha upp sina kunskaper så klart. Så jag hoppas verkligen att detta skall bli något nytt och kul att börja med.


Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också