måndag 14 januari 2013

Tack och adjö älskade Bebbe bus


Idag har det varit en tung och ledsam dag. Jag fick avliva vår katt Bebbe 7 år som vi adopterade i höstas. Han och sin syster Mella kom till oss efter att bott på ett katthem i 1 1/2 år för ingen ville ha så gamla katter och vi ville ha vuxna katter och då gärna hjälpa katter som haft det svårt.

Men under hela tiden har han varit stressad och nervös trots alla försök och konsultationer med veterinär.
Han har också haft svår diaree och mått dåligt och inte har man kunnat vara i närheten av honom. Så enligt veterinär var det mest humana att avsluta han liv här på denna jorden. Man känner sig som lie mannen och som en bedrövlig människa men för hans egna bästa var detta det rätta beslutet. 

Har en underbar veterinär som heter Jenny och hon kom hem till oss och så avslutade vi allt här hemma i lugn  och ro. Så mitt huvud bunkar och jag är just nu väldigt trött. Ingen har kunnat vara hemma med mig idag av barnen eller min man så det har känts väldigt ensamt. 

Nu måste vi se om systern Mella kan komma över detta men vi hoppas verkligen att vi skall kunna ha kvar henne, för det är mysigt med katt men då vill jag att de skall må bra. 
Så jag tänder ett ljus och tackar för den tiden vi fick med Bebbe och vi älskar honom innerligt.
Tack Bebbe bus.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Ja det är inte lätt att ta ett sådant beslut, men det var säkert bäst så. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke. Natten var lite lång eftersom systern Mella gick runt och letade efter honom, så jag hade migrän nästan hela dagen. Men katten har lugnat sig och jamar inte längre så jag hoppas att det kommer att lugna sig efter ett tag. Kramkram camilla

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också