fredag 3 maj 2013

Virkad ugglemössa


Fick idag gjort en ugglemössa för första gången. Har en massa färgglada garner hemma som jag inte vet vad jag skall ha det till, så då tänkte jag på ugglor i alla dess former. Så det fick bli en mössa och fler lär det bli.

 Nog för att våren är på intågande och man slipper ha mössa  så tänkte jag göra några mössor som barnens kusiner kan få och så gör jag dom lite större så de kan ha till hösten. De är väldigt kul att göra och snabb virkat. Mönstret hittar ni Här



Men nu skall jag försöka att göra i större storlekar och så var det någon som ville ha till vuxen så jag får sitta och trixa lite och skall försöka göra i flera storlekar. 

Det var ju ett tag sedan man hade små barn, så jag får gå in och kolla vad för mått det är på mössor till mindre barn så jag har något hum om storlekar. 

Gå in på Sveas och se hur du gör för att vara med i härmapan. 



Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också