lördag 17 augusti 2013

Mossbollar i kruka med lite lila toner i

Solen lyser men det är ett evigt blåsande och värmen är tyvärr inte riktigt den skönaste, men man får vara tacksam för de soliga stunderna man får. Igår regnade det så in i bomben och mina sommarblommor på väggen stod på tvären och idag ser de inte för pigga ut.

Men jag tog mig en tur ut i skogen och tog lite mossa och ljung och gjorde mossbollar och satte i mina krukor på baksidan av huset. Det vart så naket efter att jag slängt alla blommor där så jag fick ta och göra dessa mossbollar med ljung runt så det ser lite pyntat ut.

  Stod och funderade om det skulle vara med eller utan band, med det blev utan och det blev stilrent och snyggt. Buxbom är inget för mig så mossa är helt ok.

Gjorde en boll av hönsnät som jag sedan täckte med mossa och tryckte ner i krukan, lite vit mossa runt och små kvistar av ljung..wollaaa!!
Det är fint så länge det varar

Ha en riktigt trevlig lördag på er. 



Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också