måndag 16 december 2013

Virkade grytlappar i fräscha färger

Min virkning har nu gått från julvirkning till att börjat virka grytlappar i vårliga färger. Det är långt till våren men jag blir så glad över fräscha färger och kanske någon får någon i present..det är ju alltid bra att ha på lager.

Hittade ett mönster som är snabb virkat och fint mönster. Virkade pluppspets runt. 
Mönstret hittar ni Här

Känner att jag har allt inför julen att jag inte vill ha något mera utan skall nu börja att virka mera grytlappar men även lite mössor och vantar.


Har även de senaste dagarna virkat massor av mormors rutor av en hög restgarn som legat i en påse länge. Vad det skall bli i slutändan vet jag inte och färgerna är verkligen ett virr varr. 

Jag tröttnar så fort att virka mormorsrutor att jag gör ca 5-10 så lägger jag i från mig det för att efter några veckor göra några till. Men det är ett projekt som absolut inte stressar mig. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också