lördag 22 februari 2014

Ännu en !

Efter att visat snäckskalssjalen på Facebook så har jag fått några beställningar, och det är ju jättekul.
Alla vill ha den i Stella garnet från Järbo för att den har så fina färgkombinationer och faktiskt väldigt behaglig att ha på sig trots att det är lite ull i.
Den senaste beställningen ville ha i lila nyanser som jag gjort tidigare men de hade sålt slut i garnaffären så det fick bli i rosa i stället, och jag är ju glad över det för det blir roligare att virka i olika färg kombinationer. 
Hoppas bara hon blir nöjd nu men det tror jag ? 

Mönstret hittar ni Här
Trodde att jag skulle ta med denna på resan men den hinner nog att bli färdig innan, men jag har flera som skall göras. 
Det är skönt att ha något i händerna och det får en att skingra tankarna, så det är lite terapi i det hela.
 Inte minst nu under OS har det varit gött att ha något i händerna och tiden till resan på fredag kommer allt närmare i snabb takt. 
Så virkar jag ännu fortare ju fortare kommer jag till Thailand....öööö ja det känns så i allafall.
Men tro inte att jag kommer vara sysslolös på resan...nejdå! jag skall ha med mig virkningen denna gången, för förra året höll jag på att bli crazy av att bara ha böcker med mig. Så jag har laddat upp med virkning denna gången och då så klart ytterligare en beställning på snäckskalssjalen 4:e i ordningen. 

Förra året sprang jag runt i hela Hua Hin och letade efter virknål och garn, och fråga alla om vart jag kunde få tag på det. Men ingen hittade eller förstod vad jag menade, de kom med sy nålar och allt möjligt så denna gången är jag förberedd. 

Men jag får ju hoppas att jag får fullt upp på semestern att jag inte behöver virka, men det kommer ju stunder när man sitter på kvällen och inget gör och bara tar en öl och snackar och då är det gött att ha nått i händerna och man känner sig kreativ även på semestern men på ett bra sätt så klart. 

Ha det gött vänner !

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också