lördag 8 februari 2014

Några virkningsprojekt på gång

Det blir lite långt mellan inläggen nu för tiden, men jag har lite virknings
beställningar som ligger och väntar så jag har haft och gjort.
Efter att visat den virkade snäckskalsmönstrade sjalen så fick jag några beställningar på en gång, så det var bara att sätta igång.


 Har även virkat mig en långkofta/tjock kappa i grått emellan åt, men åter igen så blev det inte så bra som jag önskade mig. Det är konstigt att jag aldrig lär mig, men så ser jag andra som gör så fina koftor och de säger att de skall göra flera för de är så nöjda men jag lyckas tyvärr inte. 

Det känns som jag offrat flera veckor helt i onödan till detta projektet och nu hänger den i garderoben och gör mig irriterad. Men jag skall googla lite på andra projekt och se om jag inte kan repa upp det och göra något annat men det får bli när lusten faller på.

Men så ville min man att jag virkar han ny mössa så det blir att virka en baggy mössa till honom och så hittade jag denna fina mössa som jag skall virka till mig själv, så det skall bli intressant och se hur den blir. Här hittar ni mönstret.
Så nu skall jag skärpa till mig och bara virka mindre projekt som jag vet blir bra, som tex mössor, grytlappar och annat smått och gott. 

Nu har jag även äntligen blivit av med "pjäxan" och man har tagit bort stygnen så nu är det sjukgymnastik som gäller för mig en månad. Hälsenan är tjock som en korv så jag får fortsättningsvis ta det försiktigt och jag använder bara skor med låg läst så det inte skaver i såret. Men när vi åker till Thailand den 28 februari så behöver jag ju inte tänka på andra skor än sandaler och foppa tofflor så det är ju skönt. 

Jag önskar er en fortsatt trevlig helg och att ni som jag sitter i soffan men virknålen i handen...

Kram på Er

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också