söndag 9 mars 2014

Rädd för maten

Härom dagen skulle vi ut och käka middag för Benny ville ha en ordentlig fiskrätt. 
Och så fick det bli! Själv tog jag en traditionell thai rätt och var si så där nöjd men den var ok
Men när Bennys fisk kom in då höll jag på att DÖ! Alltså detta är andra gången vi får en hel fisk på tallriken med inälvor, huvud och allt på. Huvudet var större än kroppen så det var inte så mycket att äta på kan jag säga. Ni får hålla med om att det ser skrämmande ut??
Håll med om att man blir rätt när man ser dessa tänderna på tallriken....väntar nästan på att den skall bita en 
Men på lilla nattmarknaden har dom fast food som många är och käkar på och dit skall vi äta i kväll. Man får välja vad man vill på en rågad tallrik och betala endast 30 bath = 6 kr det kan man snacka om billigt.
 Denna kvinnan sitter här varje dag och käkar, och man kan nog inte ta miste på att maten är god. eller hur?

Annars tillbringar vi all vår tid på stranden och på Mango Spa, man är så trött efter en dag på stranden att man orkar ingen ting. Idag blir vi på hotellet för jag har fått lite brännblåsor och ta det lite lugnt men för att i kväll dra ner på stan och kika lite på nattmarknaden
Ha en underbar dag på 
kramkram..
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg din fisktallrik du fick förra året! Den här var inte mycket bättre! Nä, det skulle jag aldrig kunna äta! Tur att det finns andra möjligheter! Sola lugnt, inte kul med för mycket sol. Vi har faktiskt fått lite av den varan nu, äntligen!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah! ja! förra året var det jag som fick den hemska fisken, och nu skulle Benny överbevisa att jag bara hade otur. Så även att vi gick till en annan restaurang så fick han en hemsk fisk också. Så det blir inget mera med det kan jag säga. Jag har nog tyvärr "försolat" mig och känner mig lite yr så det blir att ta det lugnt i några dagar. kramkram

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också