måndag 2 juni 2014

Nytt badrum är på gång..


Hej svejs!!
Nu har jag inte fått skrivit något på några dagar, men här har det varit fullt upp.
Vi har renoverat vårt badrum sedan i torsdags. Har dragit ner våtrumstapeterna och tagit bort gipsskivor och byggt upp allt igen, spacklat och målat. Så i går kväll blev Benny färdig för att kl 4 i morse åka till Norge och jobba. 

Men på onsdag kommer Kjells mattservice och lägger vägg/golvmatta, och sedan skall vi sätta upp nya möbler och fräscha upp hela badrummet och det skall bli helt underbart. 

När man väl började riva ut badrummet så inser man hur det vita inte är vitt, att allt är dammigt och skitet, och rören ser för bedrövliga ut. Så nu blir det vita moderna möbler, vattenburen handdukstork i krom och kromade rör. 
Så skall vi duscha så får vi åka till Emma eller till svärföräldrarna, men vi har i allafall en extra toalett så vi inte behöver låna den så fort nöden inte har någon lag. 

Men så klart har jag ju fått virkat också för det har varit ett helt underbart väder i helgen så man har bara velat vara ute. 

Igår kom Linnea hem till oss och skall bo hos oss hela sommaren för hon har fått jobb på Hedemyrs. Så nu är jag inte så ensam längre under veckorna och det är roligt med lite sällskap så klart. 

Solen lyser så underbart ute att det blir en dag i solen men lite virkning så klart. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också