söndag 8 juni 2014

Underbar pingst


En underbar pingst har vi haft och den är snart till ända. Men min man som jobbar i Norge har ledigt på måndag för där har de inte tagit bort annandag pingst så för honom blir det en extra ledig dag. 

Här hemma har vi under hela pingsten hållit på att installera alla nya badrumsmöbler till vårt ny renoverade badrum. Benny har gjort allt efter arbete som att dra vattenledningar, kakla runt fönstret, monterat handfat och toalett stol och även en ny vattenburen handdukstork så för honom har det varit arbete varje dag.

Men oj vad fint det blir i badrummet, det känns som att komma in på en toalett på ett hotell. Allt är vitt och fräscht och med moderna möbler och inredning så detta är jag super nöjd över.

Vi har dock faktiskt hunnit med att grilla lite och umgåtts med våra barn där i mellan och summa summarum haft en bra pingst. I morgon börjar vardagen för mig medans Benny skall sätta den sista finishen i badrummet. 

Bilder kommer ni att se när det är färdigt, jag får liksom inte vara där inne och "störa" honom när han koncentrerar sig hihihhh :)

Men jag och mina döttrar har suttit och virkat så fort vi har kunnat och Emma har virkat ett överdrag till sin IKEA pall som inte är så snygg och hade sett min som jag gjort tidigare och hennes blev väldigt somrig och fin. 


Virkade 7 africa flowers och sedan virkat ihop dessa, för att få den rund har hon improviserat med alla slags stolpar. Knöt fast med ett fint band och nu ser den betydligt finare ut må jag säga. Så nu skall hon börja på en till så hon har fina pallar att ha på sin balkong. 

Den är virkad med både Tilda garnet och M&K eko bomull och virknål 3.5


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också