måndag 26 januari 2015

Årets influensa har överfallit mig


Ojojoj, är det inte det ena så är det, det andra.
Först hade jag fullt upp med flyttjobb nu är barnen flyttat till olika boende samma vecka. Och på alltihopa så åker jag på värsta influensan.

Är totalt helt ur spel och har så ont i halsen, hosta och värk i kroppen. Halsen värker och jag trycker i mig värktabletter och strepsil men det river ändå. Och nu har en jobbig hosta kommit över mig och det gör ont i lungorna av detta så nu blir det att  åka till vårdcentralen så de får lyssna så jag inte åker på lunginflammation. 

Så nu när jag skulle ha virkat, sytt gardiner, städat och hjälp min ena dotter att tapetsera får jag istället sitta här i soffan dag ut och dag in och sova några gånger per dag för att orka.

Men i går kväll så fick jag virkat lite och kanske idag med, men det är inte många knop här inte.

Så om ni undrar varför inläggen är få så har det helt enkelt varit för mycket med flyttning och nu influensa som inte vill släppa taget 

Men jag håller på och virkar en ugglemobil och en Tilda docka då och då så något av dem kommer snart ut på bloggen. Men tills dess hoppas jag att ni är friska och krya och virkar på som vanligt

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Stackars dej som ligger sjuk. Här har jag vaccinerat mej de senaste åren så här slipper jag nog influensan.
    Krya på dej! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också