torsdag 8 januari 2015

Crochet Bunny family - virkad kanin familj

Igår fick jag gjort en Bunny family - kanin familj!
Har så mycket garn snuttar och mycket av det räcker inte ens till ett varv på en mormorsruta, så då passade detta projekt perfekt till att återvinna resterna

Svenskt mönster finns i gruppen Virka Mera, filer Här eller så funkar översättningen från original mönstret fantastiskt bra och som du hittar Här


Jag har virkat med Tilda garnet för jag har så mycket snuttar av det, och med virknål 2.5
Och alla har fått en söt liten svansboll...riktigt söta påsk harar. 
Dessa skall få komma fram och få gotta sig i godisskålen till påsk. 



Sedan så var jag på Hemtex här om dagen och fann en stor påse med massor av underbara knappar i alla färger och storlekar. Det är supert att ha det till att dekorera mössor, vantar m.m en liten knapp kan göra stor skillnad på ett plagg. De tog 49 kr för denna stora påse med knappar och det är ett fynd. 
 

Nu skall jag börja och virka på en Maj Tilda som skall gå i grönt som jag fått i beställning så det är bara att sätta fart. 
Önskar er en fortsatt trevlig dag

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också