lördag 17 januari 2015

Hela havet stormar

Detta blåsande tar aldrig slut!
Är så himla trött på blåst, hagel, regn, åska och de mörka disiga dagarna. Jag hade då för mig att nu har det vänt och vi går mot ljusare dagar, men jag har då inget märkt ännu. 

Man sitter mest inne om dagarna och virkar och går inte ut, för det flyger då saker överallt och man är livrädd om grenar och annat kommer flygandes på en. Men i går tog vi oss som vanligt en tur till Grebbestad, och där låg delar av samhället under vatten. Husen ligger så nära och lågt mot vattnet att det snabbt blir översvämning lite här och där. 



Vi åkte  i alla fall förbi Grebbestad stranden, men det var ingen strand där nu utan vattnet gick ända upp till muren mot vägen och det skvätte vatten över vår bil av de stora vågorna.
Bryggan lite längre ut ser man inte längre utan låg under vattnet också, och massor av skräp från havet har lagt sig överallt så det ser så bedrövligt ut.

Så jag fortsätter att sitta här inne och väntar på våren. Jag är en person som hatar kyla och snö och vill bara ha sommar och sol så det är då tur att vi skall åka till Thailand om några veckor och få allt detta under 3 veckor...längtar så efter att bli brun och få bada och sola .

Önskar er en underbar lördag 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Nä inget kul väder här heller. Snö som blir blask inom några timmar. Idag snöade det på tvären. Håller nog med dig att vintern är inget roligt. Okej soliga dagar med vit snö och bara ett par minus !! Vad härligt att få åka till Thailand ett tag. Har följt kompisar som är där och sett härliga badbilder m.m. Ha det toppen när du kommer dit.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också