måndag 22 juni 2015

Butterfly Tilda


Vet inte hur många Tildor jag gjort nu? men det är några stycken. 
Många har hört av sig om de lila Tildorna så jag har haft några beställningar. 

Om ni skall virka Tilda så säljer jag Svarta Fårets garn Tilda i min webshop till mycket bra pris och fraktfritt så passa på www.camillaslivsstil.se

Det tar sin tid att virka dessa underbara kvinnorna men jag tröttnar inte på dem, men det är nog för attt ingen blir den andra lik.


Sedan har jag valt att namnge dem alla. Det har liksom bara blivit att de heter vinter Tilda, vår Tilda, summer Tilda, lavendel Tilda, trädgårds Tilda och Butterfly Tilda...och några till :)

Namnen bara pluppar upp medans arbetet fortgår och det liksom det charmiga med det hela och de som beställt känner att jag har lagt ner jobb, energi och känsla i varje Tilda.



Till mig själv har jag bara gjort 2 st Tildor och håller på med min 3:e och hoppas den blir tuffare och charmigast av dem alla..men vi får se? det är som att bygga utan ritning det liksom växer fram och man blir inspirerad av bilder och färger på kort, tavlor som man tycker om. 


På Butterfly Tilda virkade jag inte någon picot kant utan sydde en spets som jag köpte i Thailand och passar väldigt fint till klänningen.


För att förtydliga detta med Butterfly Tilda så sydde jag på pärlor längst ner på underklänningen med lila hjärtan och fjärilar det känns väl arbetat och extra fint och hon kommer att glädja den nya ägaren och dess vänner med sin charmiga stil.


Här på sidan bredvid så hittar ni färgkoder på Tilda garnet som jag använder till mina Tildor.
Jag hoppas att snart kunna ge er lite annat att läsa om än mina Tildor, men det är mycket beställningar och man har bara 2 händer så, så får det bli ett tag.

Ni vet väl att ni kan beställa Svarta Fårets Tilda garn i min Webshop www.camillaslivsstil.se och det är fina erbjudande Juni ut.

Kram på er 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också