söndag 6 september 2015

Sköna söndag


Sitter här med filten över mig och kaffe i knät och kikar ut och ser solen stråla. Släpper ut katten och får känna att det bara är 8 grader ute. Huuuu!!! bara att hoppa ner i soffan och dra filten över mig igen. 
Det underbara med hösten är lugnet, alla ljus man tänder när skymningen faller, och färgnyanserna i naturen. Ja! varje årstid har sin tjusning och detta gör att även virkningen följer med den. 



Har det senaste virkat lite Boot Cuffs och de är ju snabba och enkla att göra och väldigt dekorativa och ger en höstig känsla till outfiten. Skall virka Boot Cuffs, vantar och mössa så allt matchar hade jag tänkt så vi får se vad dagen bjuder på och vad jag hinner med.

Mönstret på dessa Boot Cuff hittar ni Här

 Har en massa bokföring som skall göras och även göra i ordning i garnhyllan som är en katastrof, så det ligger en del andra jobb och väntar på mig också. 

Här är en bild på Boot Cuff with owl jag virkade igår, men jag tyckte den blev så hög, får fundera på om jag kan få ner höjden med att bara ev ha överkroppen och huvdet på så får man skalat ner storleken. Det finns inget mönster på denna ännu för jag har virkat den på frihand . 


Men jag jobbar på att få till ett mönster och förhoppningsvis någon gång under veckan få lagt ut den här i bloggen. 

Så nu blir det att sitta och njuta av kaffet och virka lite och bara "vara" hela denna söndagen. 

Önskar er en mysig söndag

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också