torsdag 19 maj 2016

Virkat Home Spa Kit - Crochet Home Spa set


Jag och en vän har en Facebook grupp som heter Mysterievirkning, men det har ni nog inte missat!.
I det senaste mysteriet som hette Mysterievirkning Spa & Skönhet så virkade vi upp det man behöver i ett Home Spa Set. 
Det är allt från pads, tvålpåse, skrubbvante, duschboll och tvättlappar. Allt är virkat i Tilda Bamboo från Svarta Fåret och skrubbvanten är virkad i Home Spa även det från Svarta Fåret. 

Dessa garn kan ni köpa i min webbshop www.camillaslivsstil.se
Perfekt att ge bort i present eller uppdatera det i ert egna badrum. 

Mönster till dessa hittar ni Här




Skrubbvanten som är virkad i Home Spa från Svarta Fåret gillar jag skarpt. Den har det perfekta "rivet" utan att det gör ont, och man känner verkligen att huden blir när man använt den. Så den är min stora favorit och kommer att användas mycket. 




Tvålgömman är riktigt nice :) lägg i tvålen i påsen och skumma upp allt i duschen så har du en härligt mjuk skrubb med små " knottar" som gör din hud ren och fräsch. 


Inte att förglömma denna underbart mjuka och sköna duschboll. Man behöver bara lite duschskum och sedan skummar du upp bollen och du har duschtvål så det räcker till hela kroppen, ekonomisk och väldigt skön. 


Tilda Bamboo är ett fantastiskt garn som är väldigt mjuk, men har även antibakteriella egenskaper, är gjort av 50% bomull/50% bambu och det gör att det är lätt och luftigt och torkar snabbt. Bra egenskaper för att det inte skall bildas lukt. 

Home Spa garnet kan man virka duschboll, duschvante, tvättlapp, ryggskrubb m.m.

 När jag virkade min vante och använde den så fick jag känslan av hög kvalitet till skillnad från andra jag har köpt och det har varit väldigt plastigt och rivit så det har gjort ont, detta garnet har de verkligen lyckats med att få den perfekta kombinationen för härlig skrubb. 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också