torsdag 16 juni 2016

Twister kudde

Ja! då var min Twister kudde färdig!
Och jag vart väldigt nöjd får jag säga. Var lite tveksam men nu när den står där så gillar jag den skarpt. Och i stället för virkad kant runt så knöt jag lite band i hörnen istället och det gjorde ju kudden ännu finare och lekfullare. 
Mönstret till Twister rutan hittar ni Här och jag har virkat med Catania och virknål 2.5


Nu i efterhand hade jag nog virkat en ytterligare rad runt varje ruta så att kudden blivit något större, men som sagt! det är lätt att vara efterklok. 
Att sedan byta ut några rutor till vitt gjorde att den ser lite "nättare" ut och lekfullare oxå. 


Jag valde att virka med liten virknål 2.5 för att själva Twistern skulle bli stadig och på så vis lättare att forma och hålla sig snygga. 



Banden är en mix av flera färger i vitt, turkos och grönt för jag hade inget i mint färg men det blev fint ändå :)



Hoppas ni oxå ger er på dessa rutor, för de är roliga och lite annorlunda att virka. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också