torsdag 30 juni 2016

Virkat överdrag till korkunderlägg

Nu har jag äntligen fått virkat mig de första överdragen till korkunderläggen. Har tänkt gjort detta länge men så kommer det upp massa annat emellan. Kan ju säga att det gjorde så gött att bli av med den fula korkfärgen och nu kan man lägga fram underläggen och va lite stolt över att de är snygga och fräscha. 
Länkar till mönstret hittar ni längst ner i inlägget.


Har virkat mina i Catania garnet som är 100%bomull och det är ju en förutsättning för att kunna sätta varma saker på. 


Har man restgarn i bomull så är det perfekt projekt att virka dessa grytunderlägg. 
Till jul kan man virka dem i rött, till påsk i gult och till midsommar och nationaldagen en i gult och blått så det är bara fantasin som sätter gränserna. 







Det stora underlägget har jag virkat som det lilla men sedan virkat på frihand till passande storlek. Mönstret och länkar till det mönstret hittade jag Här
Virkat med Catania och virknål nr 3

Så jag önskar er en mysig virksommar :) 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också