fredag 5 augusti 2016

Sommaren börjar gå mot sitt slut..men än hittar jag somrig inspiration.

Hej! Alla goa läsare..
Har absolut inte glömt er, men Juni och Juli har gått sååå fort och jag har tänkt att skriva varje kväll, men, då har man haft besök, grillat och umgåtts med vänner. Sedan så pajade min dator...6 dagar efter att garantin gick ut...och även skrivaren...kan tro det sitter nån och trycker på en knapp och jäklas med mig..men men nu har jag köpt en ny som är snabb blixten.



Sedan så har jag försökt tagit tillvara på alla dagar och vara ute och virka lite, och greja med mina blommor. Hösten och vintern är långa nog och jag känner att jag vill få ut det mesta av denna sommaren. Sedan så har jag haft den största blomsterprakten någonsin och det är för vi byggde ut altanen, och då fick det plötsligt plats med mycket mera blommor....får nog tänka mig för nästa år :)





Fick en beställning i våras på en ugglepläd till en bekant i Strömstad och jag har under sommaren virkat lite då och då och så tillslut blev den färdig. Sommaren har gjort att jag inte velat ha några större projekt så då är rutor väldigt bra och man hinner virka några då och då.





De senaste veckorna har jag mest gått igenom min skåp och lådor för att tömma på färdig virkade plagg och mobiler till skrivböcker och vykort som jag har haft kvar efter jag startade upp företaget och som sedan aldrig blev sålda på min gamla webshop. Men efter mycket jobb med fota, mäta och lägga in allt i shoppen så har det mesta gått åt och det är ju himla roligt. Varför skall de ligga och inte är till användning när andra vill köpa det för nice price :)

Sedan så har jag tagit kontakt med grossisten för Catona garnet som blivit väldigt populärt och skall under augusti få ett kundnr så då skall det bli lite nya garner och tillbehör. Men jag måste hejda mig lite för jag har inte det största utrymmet att lagra allt på, men lite till får plats.

Här är lite inspirationsbilder på de underbara sunburst rutorna jag virkade i sommar...man kan inte annat än bli glad, och känna att solen skiner i själen även att det regnar ute 






Önskar er en fortsatt fin sensommar med massa härlig virkning så klart

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla




















4 kommentarer:

  1. Denna rutan är en trevlig variation till mormorsrutan. Ugglefilten är ju kul.

    SvaraRadera
  2. Denna rutan är en trevlig variation till mormorsrutan. Ugglefilten är ju kul.

    SvaraRadera
  3. Uggle filten är så söt, kanske man ska göra en lite lägre fram. Men dom där sunburst rutorna är så fina, man kunde tänka sig göra kudde till julen med olika röda och gröna rutor.
    Ha det gott
    Ingvor

    SvaraRadera
  4. Hej!
    jag undra vart man kan hitta mönstret på den grå ugglefilten?
    Den är verkligen jätte fin.

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också