onsdag 30 augusti 2017

Virkad snäckskalssjal med höstkänsla

Nu kryper hösten inpå en även om man metrologiskt inte är det ännu, det känns i vinden och att det blir mörkar och mörkare. 
Ja inte var det någon direkt medelhavsvärme vi haft i sommar men man får vara nöjd över det lilla, det är ju dock inget man själv kan styra över. 

Tog en titt i min " fattiga garderob" idag och insåg att där fanns inget..Men så fick jag se min fina sjal jag virkade förra året i en härlig höstig gul färg som matchar väskan jag köpte i Edinburgh förra året. 

Kände genast att denna färgen och blått kommer vara mina höst/vinter färger. Härligt och känna det så där direkt bara av att se en sjal, så jag får ta en tur och shoppa lite kläder och så har jag lite 
ledtrådar gällande färg.  


Sjalen är virkad i Catona från Scheepjes och det gick åt 3 nystan och virknål nr 3. 
Mönstret hittar ni hos: SaannisDesign 
Gillar att den är helt enfärgad och garnet ger sjalen en härlig lyster och ger en känsla av lite lyx/kvalitet. Så det blir att virka en i en blå färg.
 Catona har kommit ut med 4 nya färger i höst och en av dem är en underbar blå färg som jag skulle vilja ha. 


Ja inte är det för ofta jag fått gjort inlägg men det har varit helt tokigt mycket att göra i webbshoppen så jag har inte fått virkat eller skrivit något. 
Det är lite tråkigt för det var ju dock här som jag startade min virkgalna värld, och vill så klart hålla den levande. Jag finns ju även på Intagram: @camillaslivsstil, FB - Camillaslivsstil, FB- mysterievirkning också :) 
Önskar er alla en mysig virkhöst 

Kramizzz
Camilla 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också