lördag 5 maj 2018

Virkad kofta i 1 stycke - Crochet cardigan

Efter lite betänksamhet har jag bestämt mig att lägga mycket mera tid med bloggen och tid för skapande. Det har varit mycket med webbshoppen vissa perioder men nu har jag planerat om och kommer tillsvidare att avsätta mer tid här hos er 

Mitt senast projekt har varit att virka upp en baby kofta i 1 stycke som man sedan syr ihop i sidorna. Mönstret är ej ännu färdigt men kommer under morgondagen att vara tillgänglig här. Vill bara göra en extra uppvirkning så att mönstret stämmer. 

Material till denna koftan hittar ni längst ner i inlägget



 Nu när jag skall bli mormor i augusti så har jag blivit lite mera intresserad av att virka kläder och då kom denna iden upp med koftan som jag bara har sett som stickad och virkning är ju det jag helst vill göra.

Så det blev att virka upp några stycken och nu så har jag fått till mönster men det är en del justeringar kvar.

Det som kommer ut nu i helgen är endast i storlek 0- 3 el 4 månader men kommer virka upp i ytterligare några storlekar till.

Är ett enkelt och snabbt mönster och med många möjligheter till att lägga en egen tusch men mönstret är ett basmönster.


Kommer visa upp de andra jag gjort så fort jag har fotograferat dom, har liksom inte hunnit med det, men då skall jag visa en som jag har blivit inspirerad av ett par byxor som är så tuffa och gjorde då koftan så de matchar varandra. Jag har här sytt lite enkla stjärnor på armar och ena framsidan så det lilla kan göra så mycket.

Detta att få hålla kontakten med er och visa nya mönster har jag längtat länge efter men tiden är inte mer än 24 timmar om dygnet tyvärr.


Koftan är virkad i Tilda från Svarta Fåret och virknål nr 3. Det går åt 2 nystan men det är precccciiis så det räcker så jag rekommenderar att ni köper 3 nystan så har ni till en mössa också :) Det behövs 4 knappar men det är en smaksak men för denna lilla så räcker det.

Gällande mössa! så kommer jag även gör en som matchar till denna kofta också men det kommer lite senare.

Material: Tilda från Svarta Fåret, Knappar och KnitPro virknål nr 3 hittar ni i min webbshop camillaslivsstil.se

Så vi hörs av i morron och så får ni mönstret här då och helt gratis så klart :)



Önskar er en fortsatt trevlig helg så hörs vi av i morron 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också