måndag 15 augusti 2011

Höstfägring i växthuset

Var ute i växthuset och fick där bekräftat att nu skall det tömmas och iordningställas inför vintern. Det mesta var dött eller ingen växtlighet alls. Jaja det var en kort men skörderik sommar iallafall. Gurkor har jag skördat en massa, men tomaterna tycker jag var dåligt av i år. Physalis plantorna gav rik skörd men de tycktes aldrig bli färdiga förrän de föll av. Så jag får ta en funderare på vad som skall planteras nästa år.
Även i pallkragarna var det en märklig skörd iår. Pallkragarna vet jag inte vad som skall sås nästa år, det är svårt att få till en bra skörd. Vi tar alltid ner trädgårdsmöblerna till växthuset när vi grillar. Det är så mysigt med alla blommor och grönsaker så jag får nog plantera något där nästa år men inget som behöver skötas om...krasse kanske eller något annat som kringlar och sprider sig och fyller kragarna med vackra färger....Så!! nu var det bestämt...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också