söndag 14 augusti 2011

Skottland - Edinburgh 2011


Jag har längtat så länge till att få åka till Edinburgh - Skottland igen. Vi var där för 2 år sedan, men då med barn, svägerska och svärmor. Denna gången åker bara jag och Benny. Visst vi skall ju åka till Grekland i Augusti men kunde ändå inte låta bli att boka en långweekend. Flyg bokade jag från Ryanair och då från Torp, sandefjord - Edinburgh. Detta fick vi betala 750Nok - ca 850 Sek.

Skall man åka med Ryanair från Göteborg, säve så för det första är det få avrese - hemresor till och från Skottland. Från Torp i Norge så har de flera dagar att välja mellan och så även om man lägger till valutakursen och resan med sandefjord så blir det oerhört mycket billigare. Vi åker ons-sön för att inte få så många lediga dagar från jobbet.
 Kommer heller inte att boka något bagage utan vi tar var sin ryggsäck så blir det 300nok billigare, dom kan med att ta betalt men är man förberedd så är det ok. Att betala med VISA kort kostade 200Nok extra men det är inräknat i de 750nok som vi betalt.
Vi skall åka mellan ons 12 okt - sön 16 okt. Tänkt att bo på något hotell som vi för tillfället kollar på genom sökmotorn www.booking.com . Här har de mycket hotell att välja på och bra sökfilter för att hitta det man är ute efter.
Edinburg flygplats ligger ca 30 min från city så det finns flygbussar för rimlig kostnad.
Sist gång så var Benny på Whisky provning och det vill jag också vara med på denna gången. Sedan så skall vi ta och åka turistbuss runt på kända ställen som vi också missade förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också