lördag 10 september 2011

Förtroendevald - Unionen??????

Har blivit tillfrågad att bli förtroendevald till Unionen på jobbet. Nu skall jag försöka att läsa på i helgen vad detta innebär och vad som krävs. Jag vill inte ta något uppdrag om jag inte är till nytta för mina arbetskamrater. Jag förstår ju att man får läsa på en del och även gå kurser för att få kunskap inom arbetsrätt. Det är ett intressant ämne så jag är mycket intresserad i själv ämnet men om jag sedan kan delge mina arbetskollegor är en annan sak. Tycker det är svårt att tala inför grupp och få det bli lätt förstått men det löser sig nog med tiden. Nu känner jag ju mina arbetskompisar så jag skäms inte utan jag blir "nervös" om jag inte är 100% säker på det jag delger dem om. Så håll tummarna att jag klarar detta uppdrag om jag nu tar det, vi får se efter tisdagens möte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också