lördag 17 september 2011

Lipom - fettkötel i nacken

Idag har varit en omtumlande dag, detta var min jobb lördag men den började lite konstigt. I går kväll i duschen så kände jag en jättestor knöl i nacken. I morse kunde jag inte riktigt fokusera på mitt jobb utan ringde 1177 och de ville att jag kontaktade läkare. Så kl 11.00 fick jag tid på VC i strömstad. Pga min huvudvärk hela veckan trodde jag att knölen var den bakomliggande orsaken. Men enl doktorn så var det spänningshuvudvärk med inflammerade muskelfästen och att jag hade en Lipom som är en fettkötel (godartad tumör)el 1177. Det kan vara ärftligt eller bara komma hur som helst ingen förklarning finns. Men jag skulle kontakta min VC och få ultraljud på den och sedan skall jag ta bort den. Men det var lite "läskigt" att läsa om lipom på Fass.se. Men det är ingen fara men min mormor hade en sådan i vet inte hur många år innan hon tog bort den för fyra år sedan och då var den stor som en apelsin. Min skall bort innan den är stor som en citron och den är inte långt borta. Min granne Berit har sett denna knölen i flera år men inget sagt utan nämnde det idag och eftersom den inte gör ont så har jag inte lagt märke till den. Men du är den upptäckt och skall bort....Håll tummarna för mig att den kan tas bort...trevlig helg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också