onsdag 28 september 2011

Mitt läkarbesök och vården i dagens samhälle.

Idag var det dax för läkarbesök för att luska ut varför jag har sådana magsmärtor i olika perioder och nu har jag haft dem väldigt tätt. Men eftersom jag varit på läkarundersökning i måndags så fick jag reda på att det inte var gallsten. Men eftersom jag hade blodblandat vid kräkningar så blev diagnosen blödande magsår.
Min läkare sade att förr hade man opererat detta men inte idag. Nu finns det så bra läkemedel så jag fick Omepresol tror jag det heter i 2 månader, så det blev en ordentlig dos. Sedan skickade hon in en remiss för gastroskopiundersökning med ett tillägg att jag skall sövas inför en sådan undersökning. Jag har gjort detta en gång tidigare och trodde jag skulle dö så aldrig mera i vaket tillstånd.
Jag skulle vara försiktig med kaffe men de tre koppar jag tar per dag kan inte vara hela världen så det slutar jag då inte med.
Annars så mår jag oförskämt bra och skall du ta igen mig de närmaste dagarna.
Kommer heller aldrig att åka in akut om det inte hänger på livet för så lång tid det tar för att få prata med läkare och bli undersökt är det inte värt om det inte hänger på livet. Säger bara: Stackars alla gamla människor som inte kan säga emot och tycker läkarna har auktoritet och är nickerdockor...de får ligga på hårda britsar i korridorer och med blöja m.m nej fy fan för sådan vård. Hoppas alla ministrar får uppleva sådan behandling någon gång så de själva får se hur det är.
Det var allt för nu, var tvungen att häva ur mig massa skit för man kan bli frustrerad när man har närstående som blir sjuka och när man inte vet vad man skall göra för människans bästa.
Ha de....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också