fredag 28 oktober 2011

Alla helgona helgen


Nu är det bara en vecka kvar till alla helgona helgen. Nu har jag varit och köpt 4 gravdekorationer, ljus och en ny lykta för en hade gått sönder. Så på tisdag så skall jag vägarna förbi Strömstad och gör då iordning, Gammelmormor, morfar, moster och min mamma och pappas grav. Skulle gjort det idag men det regnar så och jag var inte riktigt pigg på det men det blir väll uppehåll någon dag.
Så på fredag till veckan så tänder jag ljusen efter jobbet så brinner de i några dagar. Det är väldigt fint att gå vid kyrkogården på alla helgona för det är så ljust och vackert och fridfullt. Sedan brukar de i strömstad sätta marchaller längs hela muren runt kyrkogården och det är fantastiskt fint och sedan höra på körsång till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också