söndag 16 oktober 2011

Staden Edinburgh del 4

Nu har vi gått hela Royal Mile och Princess Street till Haylemark och det har blivit några mil dessa dagar vi varit i Edinburgh. Nu var det ju andra gången vi var här så man var inte så stressad över att få se det mesta. Vi fick däremot gå in på lite fler pubar denna gången. Här är lite bilder från staden och man får tycka vad man vill om stenbyggnader men jag tycker det är vackert och väldigt maffigt. Så om några år åker jag dit igen och då till samma hotell för så lyxigt och nära till allt har jag aldrig bott tidigare.
Lite när bilder har jag tagit på byggnaderna så ni får se vilket fint arbete de lade på byggnaderna förr.

NATIONAL MUSEUM OF SCOTLAND
Chambers Street, Edinburgh
En presentation av Skottlands historia - landet, människorna och kulturen.












 ST GILES CATHEDRAL
Royal Mile, Edinburgh


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också