onsdag 18 januari 2012

Marknadsvantar med paletter

Igår började jag att sticka ett par nya marknadsvantar. Jag har ett grått garn och ett annat tunt med paletter på. Dessa stickar jag ihop och så får den det fina blinget. Det ser jättefint ut i nuläget men jag visar när den är färdig.
Lade upp på 3mm stickor 36 maskor, stickade 2r och 2 av i några cm. Sedan ökade jag med en maska i var ände av stickningen sedan stickar jag utan ökning resten och då med rm ena varvet och aviga det andra. Stickar sedan så långt som jag vill att den skall vara.  Sedan får vi se om jag skall göra någon snygg kant högst upp men det vet jag inte ännu. Sedan syr jag ihop den och lämnar en öppning för tummen...Väldigt enkelt när man har kommit på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också