tisdag 17 januari 2012

Virkad korg

Nu virkar jag så det knakar hemma, jag har suttit och googlat på allt man kan göra och det är en hel del förutom tröjor och halsdukar. Nu har jag virkat och stickat marknadsvantar och är så supernöjd.
Det senast är att jag vill göra korgar, och fick se att man kan använda gamla fleesfiltar till mattrasor. Så för att vara ekonomisk så grävde jag fram en grön sliten filt och klippte ca 2 cm remsor och då klippte jag runt och runt så det inte blev skarvar. Så jag införskaffade en virknål nr 10 och läste lite på ett mönster på nätet. Nu får ni ha överseende med att detta är första gången jag virkar med filt som jag slarvklippte och en så tjock virknål. Ca 3 timmar tog det att göra korgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också