söndag 15 januari 2012

Marknadsvantar - pulsvärmare

Nu har jag äntligen fått till knepet med pulsvärmare. Dom vita stickade jag och virkade en liten bollkant som jag sedan sydde en spets bakom. Dessa är mer för fint.
Gjorde ett par igår som var väldigt vackra men jag stickade dem i för tjockgarn så de blev som plankor så ett lager med garn fick räcka för att göra lite finare vantar. 


 Dessa svarta virkade jag på ca 2 timmar. I varje ände har jag tagit med ett garn med paletter så det blev lite effekt fullt. Men nästa gång skall jag ha med det i hela virkningen. Dessa sitter som en smäck och jag har inte något mönster utan det får gå på frihand. Nu gäller det bara att utveckla detta och se om man jag kan göra bröllopshanskar, det hade varit fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också