lördag 25 februari 2012

Mango spa resort, Hua Hin 25 feb

Idag blev det frukost på vår "lilla" altan...och vi fick rostat bröd i vår nya brödrost. Det var riktigt gott att få riktigt kaffe och rostat bröd med "plast" ost och apelsinsylt eller hårt gele..men det det smakade apelsin marmelad. Vi var i alla fall nöjda. Sedan var det några turer i poolen för att träna och halv elva drog vi till beachen.
Idag har det varit mega varmt typ 36grader i skuggan, men som på www.klart.se upplevs som 46 grader. Vattnet är ju nästan varmare än uppe. Man ligger i för att väta sig typ. På stranden fick jag idag massage igen för 150bath =30 kronor och så fick jag pedikyr ochså och fötterna är helt släta och ömma.

Idag åt vi på strand restaurangen men det var rätt smaklöst, så vi käkade på Mango spa igen. Idag testade vi alla på nya konstiga rätter och det blev väldigt HOT..så ölen rann fort ner.

Benny var trött efter dagens badande så han ville vara på hotellet men jag och Emma drog till nattmarknaden och shoppade, eller rättare sagt Emma shoppade. Jag = inget=0kr. Nej jag skall handla på market village när det blir någon dag över som vi inte orkar bada.
Det är ett litet spektakel i Hua Hin, någon uppsatt person skall begravas och man har byggt ett tempel och pyntat med blommor, och man har fest, dans och kremering mitt i stan..så vi blev ju så klart stående och kollade på detta kl 9 i kväll. Ja ja här är lite bilder..mycket nöje...

Begravningen i Hua Hin..spektakel

 Benny leker med mobilen....
 Här äter vi lunch på strand restaurangen och som du ser så ser vi inte så nöjda ut...men mätta blev vi.
 Det ser godare ut än vad det var

 Här får jag min andra omgång av massage...jätte skönt. Bröte över allt men frächt på bädden..
 Emma med sin cocosnöt som hon skall ha varje dag..



 Och så klart alla våra j...a skor och mer har vi köpt...
 Kvitto över vad varje plagg kostar att tvätta på Mango Spa..tex.trosor 1kr styck...
 Emma skall ju även ha ananas shake


 Och Benny med mobilen igen...denna väldigt roliga sak...på vår fantastiskt stora altan..
 Poolen utanför lägenheten

 I huset i mitten längst ner bor vi..


 Snabbtorkning..hänger handukarna i fläkten...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också